- Twitter heeft de Nederlandse nieuwsbriefstartup Revue overgenomen.
- Revue bestaat sinds 2015 en is gevestigd in Amsterdam.
- Onder de nieuwe eigenaar zal Revue zelfstandig blijven opereren.
De Nederlandse nieuwsbriefdienst Revue is gekocht door Twitter. Het Amerikaanse socialemediaplatform telt een onbekend bedrag neer voor het in Amsterdam gevestigde bedrijf.
Volgens Twitter vormen de nieuwsbrieven die je met Revue kan maken een welkome aanvulling op de bekende korte tweets die maximaal 280 tekens bedragen.
Revue is opgericht in 2015 door Martijn de Kuijper. De dienst stelt gebruikers in staat om nieuwsbrieven te maken en daar geld mee te verdienen.
In Nederland maakt onder meer de NOS er gebruik van. Amerikaanse klanten zijn bijvoorbeeld de Chicago Sun Times en The Verge.
"Revue versnelt onze missie als Twitter om mensen te helpen op de hoogte te blijven van hun interesses en schrijvers te stimuleren door middel van een betaald abonnementsmodel met hun publiek", aldus Twitter in een persbericht
Alle betaalde Pro-functies van Revue zijn per direct gratis voor alle accounts. De commissie die makers van betaalde nieuwsbrieven afdragen is bovendien verlaagd naar 5 procent.
Het socialemediabedrijf zegt te zullen blijven investeren in Revue. "Onze hele team blijft samen en we gaan zelfs uitbreiden", zegt oprichter De Kuijpers via Twitter.